شوتوکان کاراته رباط کریم

شوتوکان کاراته رباط کریم

شوتوکان کاراته رباط کریم,Federetion Of Shotokan Karate

شوتوکان کاراته رباط کریم

      کاراته یکی از سخت ترین و پر آوازه ترین رشته های رزمی جهان و متشکل از سبک های متفاوتی از جمله شوتوکان؛ وادریو؛ شیتوریو؛ گوجو ریو؛ کیوکوشین؛ کان ذن ریو ( که یکی از سبکهای قدیمی کاراته و تقریبا منحل شده در ایران است) و ... می باشد. در گذشته این هنر برای مبارزه و دفاع از حریم خصوصی افراد در کشورهای جهان سوم که تحت سلطه کشورهای استعمار گر بودند ابداع شد, کاراته به معنای هنر جنگیدن با دست خالی می باشد و هدف این بوده که از انرژی حریف عیله خودش استفاده شود.

     انواع سبک در کاراته باعث شده تا جوابگوی هر نوع سلیقه برای علاقمندان به هنر های رزمی باشد. به عنوان مثال سبک کیوکوشین که کاراته غیر کنترلی است و تمام ضربات دست و پا در صورتی دارای امتیاز هستند که به محل مورد نظر اصابت کرده و قدرت کافی را دارا باشد. اما در شوتوکان (یکی دیگر ازمکاتب کاراته و به معنای خانه کاجهای لرزان) که یکی از فعال ترین سبکها در ایران است  ضربات با قدرت و سرعت کافی زده می شود و در برخورد با حریف (مخصوصا قسمت سر و صورت) نهایت کنترل را دارد و ضربه ای که محکم به سر و صورت برخورد می کند نه تنها امتیاز ندارد بلکه باعث اخطار و امتیاز منفی هم می شود.

 

مسابقات:

 مسابقات در دو رشته کاتا و کمیته برگزار میگردد, در کیمته دو مبارز رودر روی یکدیگر ایستاده و با هم مبارزه میکنند و نفر برتر به رده دوم جدول رفته و بازنده حذف می شود . در صورت تساوی دو نفر در زمان تعین شده؛ رقابت به امتیاز طلایی میرسد و اگر در این تایم هم  مساوی تمام شود کار به پرچم زدن می رسد , یعنی داوران تعین میکنند که کدام کاراته کا بهتر کار کرده.در قسمت کاتا هر کدام از کاراته کا ها به طور جداگانه تکنیک (کاتا) را اجرا می کنند و داوران بعد از دیدن کار هر دو نفر , تعین میکنند کدام یک برتر هستند.

 

داوری:

کار قضاوت با کمک 6 داور به این صورت انجام میشود که یک نفر داور وقت , یک نفر داور امتیازات سه نفر داور پرچم و یک نفر داور وسط است .

شیهان مهندس منوچهر اصلانیان نماینده شوتوکان  (Shotokan Karate-Do IRAN ) در ایران هستند. مرکز فعالیتهای شوتوکان در ایران استان تهران و اداره آن به عهده شیهان جهانبخش ناصری  دبیر اول سبک است . نائب رئیس جناب آقای پرویز دشتی (از سال 93 به بعد و حاج حسن اسماعیلی تا سال 93) و مسئول روابط بین الملل جناب مهندس کاوه اصلانیان, مسئول امور اجرایی و صدور احکام  جناب آقای علی پورابراهیم ومسئول روابط عمومی داخلی آقای غلامرضا پورابراهیم هستند...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

11:50شوتوکانFSKایران
آخرین مطالب